0 کالا - 0تومان
logo-samandehi

 

تحویل اکسپرس

تضمين بهترین كيفيت

تضمين بهترین قیمت

ضمانت مرجوعی

برش و بسته بندی دلخواه

74576000

تحویل اکسپرس

تضمين بهترین كيفيت

تضمين بهترین قیمت

ضمانت مرجوعی

برش و بسته بندی دلخواه

نکاتی مفید درباره گوشت مرغ

 

حتما در خرید مرغ برای شما پیش آمده که ظاهر آن چاق و درشت می باشد. گوشت صورتی رنگ و پوست نازکی دارد اما با دقت در سطح بال و ران متوجه کبودی هایی در این قسمت ها می شویم. علت چیست؟ در ارتباط با این پرسش باید اشاره کرد عده ای بر این باورند که دلیل کبودی در سطح مرغ تزریق داروهای هورمونی و آنتی بیوتیک می باشد اما این اظهار نظر چندان درست نیست زیرا داروهای آنتی بیوتیک و هورمونی در مرغداری ها در وعده آب آن حل می شود. بهتر است بگوییم علت کبودی ها مربوط به گرفتن ، کشتار و انتقال مرغ به کشتارگاه پیش می آید. مثلا مرغ در زیر دست و پای کارگران می ماند و کبود می شود.

البته همواره توجه کنید که هر قسمت مرغ دچار خون مردگی بود حتما می بایست با چاقو ببرید و دور بیندازید و به هیچ عنوان قسمت خون مردگی و کوفتگی را مصرف نکنید.

آیا واقعا از هورمون در پرورش مرغ استفاده می شود؟

امروزه با توجه به رشد جمعیت تهیه غذاهای کاملا طبیعی و ارگانیک عملا امکان پذیر نیست اما این مسئله حائز اهمیت است که استفاده از هورمون هزینه های زیادی را برای تولید کننده ایجاد می نماید و درواقع تولید مرغ های هورمونی برای مرغداران چندان مقرون به صرفه نیست. حال حتی اگر اینگونه مرغ را پرورش دهند برای مصرف کننده مضر نمی باشد زیرا این هورمون ها نیمه عمر می باشند یعنی چند روز عمر دارند و پس از آن اثراتشان از بین رفته و دفع می شود.

در زمان خرید به سینه مرغ دقت کنید، هر چقدر خطهای سفید سینه مرغ بیشتر باشد یعنی مرغ در مدت زمان کمی رشد کرده و میزان هورمون و چربی آن بالاست.

نکته مهم این است که مرغ می بایست به اندازه تعیین شده ای آنتی بیوتیک دریافت کند. مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک موجب شده میکروب ها در برابر آن مقاوم شده و سلامت مرغ به خطر بیفتد و استفاده از این نوع گوشت ها برای افراد تهوع، استفراغ، ناراحتی های گوارشی و ... را به دنبال دارد.

در خرید به دنبال مرغ درشت نباشد!

زیرا میزان وزن و اندازه مرغ ارتباط مستقیمی با میزان آنتی بیوتیک مصرفی دارد. هر میزان دوره پرورش طولانی تر باشد آنتی بیوتیک مصرفی مرغ افزایش می یابد. نرمالترین و سالم ترین مرغ ها وزنی در محدوده 1600 تا 2000 گرم دارند و طول دوره پرورششان 45 روز بوده است. اگر دوره پرورش بیش از این باشد مرغ درشت و چاق تر شده و برعکس اگر این دامنه رعایت نگردد مرغ کوچک و درواقع ضعیف می شود.

بهترین رنگ برای گوشت مرغ چه می باشد؟

در طول دوره پرورش داروها و مواد غذایی که مرغ مصرف می کند در طعم و رنگ آن موثر بوده هر چقدر که مرغ جوان تر باشد گوشتی نرم تر و سالم تر دارد و رنگ آن متمایل به زرد کهربایی می باشد.

سوسیس و کالباس کم مصرف کنید!

یکی از دلایلی که بهتر است افراد سوسیس و کالباس را از سبد غذایی خود کم یا حذف نمایند استفاده کارخانه های تولیدکننده از گوشت خروس های پیر و مرغ های پیر تخم گذار می باشد. که برای نرم شدن گوشت آنها از مواد نرم کننده استفاده می کنند.

پای مرغ

این قسمت از مرغ کاملا قابل مصرف است چراکه سرشار از پروتئین، فسفر و کلسیم بوده. پای مرغ حتی ارزش غذایی بالاتری نسبت به دل، قلوه و جگر آن دارد. زیرا در صورت آلودگی و بیماری و حتی مصرف هورمون و آنتی بیوتیک کبد مرغ مرکز جمع آوری، تجمع و دفع این مواد است بنابراین مصرف آن توصیه نمی شود.

 

 

 

 

logo-samandehi
شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8/30 الی 20 پاسخگوی شما خواهیم بود.
021-74576000